Dla pracowników
Dla pracowników
Szanowne Koleżanki i Koledzy, Pracownicy Wydziału Filologiczno-Historycznego UJD
W związku z określeniem przez władze UJD nowych zasad finansowania w ramach Uczelni badań naukowych i rozwojowych, które zostały doprecyzowane na spotkaniu z Władzami Rektorskimi w dniu 18.06.2019 r. przekazuję następujące wyjaśnienia co do sposobu finansowania badań oraz rozdziału środków na badania naukowe w roku 2019 r.
- Od 2019 r. przestaje funkcjonować dotychczasowy system finansowania badań naukowych w ramach tzw. działalności statutowej (tzw. DS-ów), na mocy par. 9 Zarządzenia wewnętrznego nr R-0161/50/2019 Rektora UJD z dnia 15 maja 2019 r. w sprawie zasad i trybu podziału i rozliczania środków tzw. subwencji badawczo-rozwojowej przeznaczonej na utrzymanie potencjału badawczego oraz na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane. Zamiast tego obowiązywać będzie finansowanie działalności badawczo-rozwojowej w ramach ogólnej subwencji dla UJD. Zgodnie jednak z dotychczasowymi zasadami oraz założonymi celami badawczymi do połowy października 2019 r. należy wydatkować środki przyznane w ramach tzw. DS-ów w roku ubiegłym.
- Zgodnie z wymienionym Zarządzeniem wewnętrznym nr R-0161/50/2019 Rektora UJD z dnia 15 maja 2019 r. w sprawie zasad i trybu podziału i rozliczania środków tzw. subwencji badawczo-rozwojowej przeznaczonej na utrzymanie potencjału badawczego oraz na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, w UJD każda jednostka organizacyjna otrzymała określoną kwotę wynikającą z przyjętego w zarządzeniu algorytmu. Środki przyznaje się na wniosek (jeden na jednostkę, czyli instytut lub katedrę) skierowany do Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą.
- Do przygotowania wniosku zobowiązani są dyrektorzy instytutów lub kierownicy katedr, a w okresie przejściowym osoby p.o. dyrektorów instytutów lub kierowników katedr mianowani zgodnie z Zarządzeniem wewnętrznym nr R-0161/54/2019 Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie z dnia 4 czerwca 2019 roku w sprawie struktury Uczelni obowiązującej od 1 października 2019 roku ze wskazaniem osób odpowiedzialnych do 30 września 2019 r. za przygotowanie funkcjonowania nowych wydziałów oraz jednostek wewnątrzwydziałowych. Oni także są odpowiedzialni za dyscyplinę finansową i wydatkowanie uzyskanego finansowania, oraz za ich rozliczenie w formie sprawozdania (par. 6 i 7 Zarządzenia wewnętrznego nr R-0161/50/2019 Rektora UJD z dnia 15 maja 2019 r.). Środki powinny być przeznaczone przede wszystkim na cele związane z uzyskaniem jak najlepszej oceny w przyszłej kategoryzacji/ocenie poszczególnych dyscyplin za lata 2017-2020.
- Decyzją z 18.06.2019 JM Rektor przyznała każdej jednostce organizacyjnej, na ręce p.o. dyrektorów instytutów lub kierowników katedr określone środki w ramach tzw. subwencji badawczo-rozwojowej. P.o. dyrektorzy instytutów lub kierownicy katedr powinni jak najszybciej opracować plany zagospodarowania przyznanych środków, i we wskazanym przez Prorektora ds. Nauki i Współpracy Zagranicznej czasie przedłożyć wspomniany wniosek, po uzyskaniu opinii stosownej Rady Dyscypliny Naukowej. Nastąpić to powinno za wiedzą pracowników danego instytutu lub katedry. Proszę, aby termin opracowania planu zagospodarowania środków na naszym wydziale nie był dłuższy, niż do 5 lipca 2019 r.
- Przypominam, że zgodnie z par. 46 Statutu UJD, który wchodzi w życie 1.10.2019 r., funkcje Rad Dyscyplin Naukowych oraz ich przewodniczących, mają charakter opiniodawczo-doradczy w sprawach przekazanych Radzie do rozpatrzenia przez Rektora lub Dziekana. Do zadań Przewodniczących Rad Dyscyplin Naukowych należy projektowanie kierunków polityki naukowej danej dyscypliny. Nie mają oni kompetencji, aby decydować o wydatkowaniu przyznanych dyscyplinie lub jednostce organizacyjnej środków finansowych. Te kompetencje należą do kierowników katedr lub instytutów.
Dziekan
Wydziału Filologiczno-Historycznego
Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego
im. Jana Długosza w Częstochowie
prof. dr hab. Agnieszka Czajkowska
Konkurs na projekty naukowe finansowane z dotacji na utrzymanie potencjału naukowego
Stypendia dla humanistów i artystów
wiecej informacji pod adresem:
http://www.granty-na-badania.com/2016/11/stypendia-dla-humanistow-i-artystow-we.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+ZdobywamyGrantyNaBadania+%28Zdobywamy+granty+
na+badania%29#.WCQ6AMmdfT1
Nastąpiła integracja pomiędzy systemem APD, a systemem antyplagiatowym Genuino
>>> więcej informacji
Komunikat Dziekana WFH
Informuję, że osobami odpowiedzialnymi za wprowadzenie w systemie informatycznym EGERIA planu zamówień publicznych są:
- W ramach środków statutowych DS i DSM oraz projektów badawczych odpowiedzialni są wicedyrektorzy ds. Nauki poszczególnych Instytutów.
- Za planowanie środków dydaktycznych WFH odpowiedzialny jest Kierownik Finansowy Wydziału w porozumieniu z sekretariatami Instytutów.
- Za planowanie środków w ramach studiów podyplomowych odpowiedzialni są kierownicy studiów podyplomowych.
- Za planowanie środków w ramach konferencji odpowiedzialni są organizatorzy konferencji.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 pażdziernika 2015 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodzie doktorskim, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz. U. 2015, poz. 1842)
- Baza pracowników Wydziału Filologiczno-Historycznego
- Informacje dla pracowników
- Ocena okresowa
- Formularze do pobrania
- Regulamin przyznawania DS dla pracowników
- Regulamin przyznawania nagród dla nauczycieli akademickich WFH
- Dostęp do sieci WiFi na Wydziale
- Dostęp do systemu informacji prawnej LEX
Wydziałowa Komisja Oceniająca dla nauczycieli akademickich:
- prof. dr hab. Agnieszka Czajkowska
- prof. dr hab. Adam Regiewicz
- prof. UJD dr hab. Robert Majzner
- prof. UJD dr hab. Maciej Woźniczka
- dr Elżbieta Pawlikowska-Asendrych
- dr hab. Hanna Kaczmarek - przedstawiciel ZNP
- prof. UJD dr hab. Marceli Antoniewicz - przedstawiciel NSZZ „Solidarność"
POCZTA UJD |
![]() |
STREFA PRACOWNIKÓW |
![]() |
INSTRUKCJE - EGERIA | ![]() |
EGERIA - ZAKUPY |
![]() |
PORTAL PRACOWNICZY |
![]() |
ELEKTRONICZNY OBIEG DOKUMENTÓW (EOD) | ![]() |
System zgłoszeń - Helpdesk |
![]() |
* | * * |
Program instalacyjny do wypełnienia karty SYNABA |