•  
  • O Wydziale
    • Władze Wydziału
    • Struktura Wydziału
    • Informacje o Wydziale (do 30 września 2019)
    • Strategia rozwoju
    • Polityka jakości
    • Akredytacje
    • Regulaminy
    • Organy kolegialne
    • Internetowa Poradnia Językowa
    • Baza pracowników Wydziału Humanistycznego
    • Konsultacje pracowników w semestrze letnim 2021/2022
    • OGŁOSZENIA
    • Dostępność - informacje o Uczelni
  • Dziekanat
  • Nauka
    • Realizowane projekty badawcze
    • Czasopisma naukowe Wydziału
    • Konferencje
    • Wiodący obszar badawczy
    • Rozwój naukowy
    • Koła naukowe
    • Seminaria
  • Dydaktyka
    • Kształcenie hybrydowe oraz na odległość
    • System Zapewnienia Jakości Kształcenia
    • Komisje kierunkowe weryfikujące efekty uczenia się
    • Krajowe Ramy Kwalifikacji
    • Informator ECTS
    • Toki studiów
    • Organizacja roku akademickiego 2021/2022
    • Opiekunowie lat w roku akademickim 2021/2022
    • Dydaktyka w szkole wyższej
    • Programy wyrównawcze w roku akademickim 2021/2022
    • Programy studiów (aktualne syllabusy)
    • Zagadnienia na egzamin dyplomowy licencjacki i magisterski
    • Centrum Kształcenia Nauczycieli
  • Informacje
    • Doktoraty - Historia
    • Doktoraty - Językoznawstwo
    • Doktoraty - Lteraturoznawstwo
    • Obrony prac doktorskich
    • Postępowania habilitacyjne
    • Profesury
    • Konkursy - ogłoszenia
    • Zatrudnienie na Wydziale - pliki do pobrania
  • Kontakt
  • Współpraca
    • Współpraca międzynarodowa
    • Współpraca środowiskowa
  • PROM
  • Ogłoszenia
  • Deklaracja dostępności
  • » Kształcenie hybrydowe oraz na odległość
  • » System Zapewnienia Jakości Kształcenia
  • » Komisje kierunkowe weryfikujące efekty uczenia się
  • » Krajowe Ramy Kwalifikacji
  • » Informator ECTS
  • » Toki studiów
  • » Organizacja roku akademickiego 2021/2022
  • » Opiekunowie lat w roku akademickim 2021/2022
  • » Dydaktyka w szkole wyższej
  • » Programy wyrównawcze w roku akademickim 2021/2022
  • » Programy studiów (aktualne syllabusy)
  • » Zagadnienia na egzamin dyplomowy licencjacki i magisterski
  • » Centrum Kształcenia Nauczycieli
Wersja dla niedowidzacych
A A A

Dydaktyka » Dydaktyka w szkole wyższej » Dydaktyka szkoły wyższej - literatura przedmiotu

 

Bauman T., Dydaktyka szkoły wyższej-ujęcie dyscyplinarne, [w:] Problemy edukacji w szkole wyższej, red. A. Szeląg, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006;

 

Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009;

 

Bogusz J., Metody aktywizacji studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej, Wyd. PWN, Warszawa 1975;

 

Brzezińska A., Brzeziński J., Eljasz A., Ewaluacja a jakość kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 2004;

 

Brzeziński J., Co to znaczy być dzisiaj człowiekiem uniwersytetu?, „Nauka" 2000, nr 4;

 

Chwalba A., Współczesne problemy dydaktyki akademickiej, [w:] W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, red. D. Skulicz, Kraków 2004;

 

Cottrell S., Podręcznik umiejętności studiowania, Poznań 2007;

 

Denek K., Cele edukacji w szkole wyższej, [w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Denek K., Tendencje przemian uniwersytetu, [w:] Uniwersytet. Społeczeństwo. Edukacja, red. W. Ambrozik, K. Przyszczypkowski, Poznań 2004;

 

Edukacja uniwersytecka w warunkach zmiany kulturowej, red. A. Kobylarek, J. Semkow, Wrocław 2008;

 

Enkelmann N., Charyzma, Warszawa 2000;

 

Fenstermacher G., Soltis J., Style nauczania, Warszawa 2000;

 

Gnitecki J., Aksjologiczne podstawy stanowienia celów edukacyjnych szkoły wyższej, [w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Góralska R., Podstawowe zadania edukacyjne szkoły wyższej, [w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Hendryk C., Takt pedagogiczny,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Juszczyk S., Nowe środki informacji w kształceniu akademickim. Ujęcie konstruktywistyczno-kogniwistyczne,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Kloc K., Chmielecka E. (red.), Dobre obyczaje w kształceniu akademickim, Warszawa 2004;

 

Krajewska A., Jakość kształcenia uniwersyteckiego - ujęcie pedagogiczne, Białystok 2004;

 

Kruszewski K., Kształcenie w szkole wyższej, Warszawa 1988;

 

Kulpa A., Normy rzetelności naukowej i oceny ich przestrzegania w badanych środowiskach naukowych, [w:] Leja K.,(red.), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Gdańsk 2008;

 

Legowicz J., The University Teacher. Professional ethos and educational model, „Życie szkoły wyższej", R XXXIV, 1986, s. 155-173;

 

Leja K.,(red.), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Gdańsk 2008;

 

Lewowicki T., Proces kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 1988;

 

Nalaskowski A., Promotorzy i doktoranci (andragogiczna galeria typów), [w:] A. Nalaskowski, Widnokręgi edukacji, Kraków 2002;

 

Palka S., Aktualne tendencje w dydaktyce akademickiej, [w:] Studenci we wspólnocie akademickiej, red. D. Skulicz, Kraków 2007;

 

Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013;

 

Schrade U., (red.), Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, Warszawa 2010;

 

Sitarska B., (red.), Jakość kształcenia w szkole wyższej moda czy konieczność? Siedlce 2000;

 

Solska E., Zmierzch kultury uniwersytetu, [w:] Leja K.,(red.), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Gdańsk 2008;

 

Szewczuk K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Kraków 2013;

 

Świerzbowska-Kowalik E., Nauczyciele akademiccy i studenci, „Nauka i szkolnictwo wyższe", 1993 nr 1;

 

Tchorzewski de M. A., Etyka zawodu nauczyciela akademickiego. Między tradycją a współczesnością,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Tchorzewski de M. A., Odpowiedzialność nauczyciela akademickiego (między dyskursywnym sporem a onirycznym dialogiem) ,[w:] Jaskot K.W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006;

 

Tomalska H. (red.), Z zagadnień dydaktyki szkoły wyższej, Nowy Sącz 2001;

 

Wójcicka M., Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, Warszawa 2001;

 

Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego, red. A. Rozmus, Warszawa 2010.

 

 

(opr. M. Janik)


« wstecz
| O Wydziale | Dziekanat | Nauka | Dydaktyka | Informacje | Kontakt | Współpraca | PROM | Ogłoszenia | Deklaracja dostępności

Valid XHTML 1.0 Strict

Online: 1 | W tym tygodniu: 555 | W tym miesiącu: 6580 | Wszystkich wizyt: 300578