dr Sylwia Stachurska-Ćwiek
imię i nazwisko: Sylwia Stachurska-Ćwiek
stopień / tytuł naukowy: doktor nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo
stanowisko: asystent naukowo-dydaktyczny
adres e-mail: s.stachurska@ujd.edu.pl
https://orcid.org/0000-0001-5744-7418
Dydaktyka / Prowadzone zajęcia:
Praktyczna nauka języka angielskiego
Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej-ćwiczenia
Nauczanie języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym-ćwiczenia
Nowoczesne technologie w nauczaniu języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Obszar prac badawczych:
Kształtowanie rozwoju obcojęzycznej kompetencji komunikacyjnej z uwzględnieniem różnych zakresów i kontekstów nauczania/uczenia się na odległość
Informacja o aktywności naukowej
A. Wykaz opublikowanych monografii naukowych
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2023. Learning Listening and Reading by Learners of English as a Foreign Language in a Blended Learning Environment: Theoretical, Empirical and Pedagogical Perspectives. Częstochowa: Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie.
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2021. Learning Vocabulary and Grammar by Learners of English as a Foreign Language in a Blended Learning Environment: Theoretical, Empirical and Pedagogical Perspectives. Częstochowa: Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie.
B. Wykaz opublikowanych rozdziałów w monografiach naukowych
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2025. „Stacje dydaktyczne jako metoda wspierania autonomii oraz aktywizowania studentów w kształceniu językowym.” W Komunikacja, integracja i emocje w procesie kształcenia językowego z perspektywy ucznia, nauczyciela i badacza, red. D. Gabryś-Barker i R. Kalamarza. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. https://konferencjaspnjo.us.edu.pl/publikacja/.
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2024. „Częstochowianin w służbie Rzeczypospolitej. Językowy obraz świata w pamiętniku żołnierza II Korpusu Polskiego.” W Miasto i wieś: Częstochowska kultura regionalna. Język-Literatura-Historia, red. V. Jaros, A. Klimas i I. Jaros, 63–75. Częstochowa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie.
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2021. „Blended Learning Instruction in Comparison to a Traditional Format and Its Impact on the Loss of Communicative Competence Components of English as a Foreign Language Learners.” W Innowacje i nowe wyzwania w edukacji językowej, red. D. Gabryś-Barker i R. Kalamarza. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2020. „Analiza zawartości dzieł anglojęzycznych XIX wieku w podręczniku do nauki języka polskiego.” W Przeszłość w języku zamknięta, red. V. Jaros, 227–236. Częstochowa: Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie.
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2020. „Językowy obraz XIX-wiecznej szkoły na ziemi częstochowskiej.” W Przeszłość w języku zamknięta, red. V. Jaros, 237–250. Częstochowa: Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie.
- Stachurska-Ćwiek, Sylwia. 2020. „The Role of Digital Storytelling in a Non-Formal Education of Young Learners.” W Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym: perspektywa nauczyciela i ucznia, red. D. Gabryś-Barker i R. Kalamarza, 206–229. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
- Stachurska, Sylwia. 2019. „Koncepcja kształcenia komplementarnego a rozwój kompetencji gramatycznej wśród przyszłych nauczycieli języka angielskiego.” W Idee, wartości, słowa w życiu publicznym i sztuce, red. D. Utracka, 225–239. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej.
- Stachurska, Sylwia. 2018. „Grywalizacja w nauczaniu języka angielskiego jako obcego w perspektywie teoretycznej i praktycznej.” W W dialogu języków i kultur. 7., red. A. Jaroch, J. F. Nosowicz i Lingwistyczna Szkoła Wyższa (Warszawa), 305–334. Warszawa: Lingwistyczna Szkoła Wyższa.
- Stachurska, Sylwia. 2014. „Problemy komunikacyjne w asynchronicznym nauczaniu na odległość na studiach wyższych.” W Komunikacja niełatwa, czyli o tym, co przeszkadza w skutecznym porozumiewaniu się, red. A. Rosińska-Mamej i J. Senderska, 219–231. Kraków: Libron.
- Stachurska, Sylwia. 2013. „Exploiting Storytelling in a Young Learners' Classroom.” W PLEJ_2, czyli Psycholingwistyczne Eksploracje Językowe, red. O. Majchrzak. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
C. Wykaz opublikowanych artykułów w czasopismach naukowych
- Môcová, L., K. Smolková i S. Stachurska-Ćwiek. 2024. „Job Labs: On Selected Aspects of ESP Course Design.” EDULEARN24 Proceedings, 4711–4717. https://doi.org/10.21125/edulearn.2024.1159.
- Stachurska, Sylwia. 2019. „Incorporating E-learning in Teaching English as a Foreign Language to PhD Students.” International Scientific Publications, 215–231. https://portal.issn.org/resource/ISSN/1314-7250.
- Stachurska, Sylwia. 2019. „The Comparison Between the Impact of the Flipped Classroom and Blended Learning Model on English Foreign Language Learners’ Academic Achievement.” ILTERG Conference Proceedings, 140–164.
- Stachurska, Sylwia. 2015. „Intergenerational Second-Language Attrition within University – Case Study.” Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 85–88. Hradec Králové: Magnanimitas.
- Stachurska, Sylwia. 2015. „The Impact of Blended Learning in Higher Education on Students’ Language Learning Skills Development – Case Study.” Education Alternatives, 266–277. Burgas: Science Events Ltd.
D. Wykaz osiągnięć projektowych, konstrukcyjnych, technologicznych
- nr wniosku PJP/PJP/2019/1/00017, tytuł: „Komu w drogę, temu Częstochowa! Spacerownik po Częstochowie dla obcokrajowców z elementami nauki języka polskiego jako obcego", Typ: Program Promocji Języka Polskiego
- nr wniosku SONP/SP/514862/2021, tytuł: Uniwersytet Otwarty – Otwarty Świat, Typ: Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu
- nr wniosku SONP/SP/548515/2022, tytuł: Uniwersytet Otwarty- Zdrowym żyć i aktywnym być, Typ: Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu, Otrzymał finansowanie: 153 115,00 zł
- nr wniosku 2025/57/N/HS2/03477, tytuł: Od semantyki do dydaktyki: kontrastywna analiza jednostek językowych w angielskich i polskich podręcznikach do nauki drugiego języka, Typ: Badania podstawowe – PRELUDIUM, złożony 17.06.2025
Dodatkowe informacje:
- Akredytowany egzaminator Pearson Test of English General i Young Learners (nr TC01970).
- Egzaminator ETS w zakresie egzaminu TOEIC.
- Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
Data dodania: 19 marca 2025