W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Analiza ankiet oceny pracowników - Rok akademicki 2024/2025, semestr letni

Załącznik nr 1 - Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2024/2025, semestr letni


Pytanie 1 - Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania?

Ilość odpowiedzi TAK - 1332
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 77
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 4
Ilość odpowiedzi NIE - 4
suma ważnych odpowiedzi - 1417
średnia ocena - 4,93


Pytanie 2 - Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?

Ilość odpowiedzi TAK - 1284
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 119
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 8
Ilość odpowiedzi NIE - 5
suma ważnych odpowiedzi - 1416
średnia ocena - 4,89


Pytanie 3 - Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany?

Ilość odpowiedzi TAK - 1221
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 147
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 33
Ilość odpowiedzi NIE - 11
suma ważnych odpowiedzi - 1412
średnia ocena - 4,83


Pytanie 4 - Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem?

Ilość odpowiedzi TAK - 1294
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 107
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 10
Ilość odpowiedzi NIE - 2
suma ważnych odpowiedzi - 1413
średnia ocena - 4,91


Pytanie 5 - Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne?

Ilość odpowiedzi TAK - 1271
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 117
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 19
Ilość odpowiedzi NIE - 6
suma ważnych odpowiedzi - 1413
średnia ocena - 4,88


Pytanie 6 - Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot?

Ilość odpowiedzi TAK - 1239
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 132
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 36
Ilość odpowiedzi NIE - 14
suma ważnych odpowiedzi - 1421
średnia ocena - 4,83


WNIOSKI

Analiza liczbowa odpowiedzi respondentów pozwala stwierdzić, iż ankietowani bardzo wysoko ocenili poszczególne składowe ocenianych zajęć pracowników Wydziału Humanistycznego:

  • W opinii niemal wszystkich respondentów prowadzący zajęcia zapoznali studentów / doktorantów / uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszych zajęć (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 99,44%),
  • Równie wysoko zostało przez respondentów ocenione realizowanie zajęć zgodnie z planem (łączna
    ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 99,08%),
  • Bardzo wysoko ocenione zostało to, czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 96,88%),
  • Tradycyjnie, bardzo wysoko oceniane zostało to, czy studenci/doktoranci/ uczestnicy studiów podyplomowych traktowani są przez prowadzących z szacunkiem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 99,15%),
  • Bardzo wysoko zostało ocenione stosowanie przez prowadzących przejrzystych i obiektywnych kryteriów oceniania (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 98,23%),
  • Zdecydowana większość respondentów poleciłaby prowadzącego dany przedmiot (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 96,48%).
Należy również zaznaczyć, że w każdej z analizowanych składowych nastąpił wzrost procentowy w stosunku do ankiety przeprowadzonej w semestrze letnim ubiegłego roku akademickiego, tj. 2023/2024 oraz w stosunku do ankiety przeprowadzonej w semestrze zimowym bieżącego roku akademickiego.


Załącznik nr 2 - Analiza komentarzy w kontekście jednostki. Komentarze mają charakter otwarty. Zaproponowane przez ankietowanych uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian należy wypisać i wyeksponować w protokole opracowania kwestionariuszy ankiet.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i upowszechniana
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2024/2025, semestr letni


Pytanie 7- Prosimy o dodatkowe uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian dotyczące ocenianych zajęć i prowadzącego


WNIOSKI

1. Ogólna atmosfera i postawy prowadzących:

  • Dominują wypowiedzi bardzo pozytywne: prowadzący są opisywani jako serdeczni, pomocni, życzliwi, cierpliwi, otwarci i profesjonalni.
  • W wielu komentarzach podkreślono wysoką kulturę osobistą, indywidualne podejście do studentów oraz bezstresową atmosferę sprzyjającą nauce.
  • Studenci czuli się na zajęciach bezpiecznie — chętnie zadawali pytania i aktywnie uczestniczyli w pracy.

2. Jakość prowadzenia zajęć i kompetencje dydaktyczne:

  • Bardzo często powtarzała się ocena „ciekawie, jasno i zrozumiale prowadzone zajęcia”, z różnorodnymi aktywnościami, przykładami czy materiałami.
  • Wykładowcy byli chwaleni za: dużą wiedzę merytoryczną i pasję do przedmiotu, umiejętność tłumaczenia nawet trudnych treści, dobre przygotowanie do zajęć, wykorzystywanie ciekawych metod: dyskusji, quizów, analizy tekstów, filmów, projektów, elementów warsztatowych.
  • Szczególnie doceniano zajęcia angażujące i inspirujące — niektórzy studenci określali je wręcz jako ulubione na całym kierunku.

3. Wsparcie i relacja ze studentami:

  • Bardzo wiele komentarzy wskazuje na duże zaangażowanie prowadzących w pomoc: konsultacje, wskazówki do prac, szybki feedback, troska o dobrobyt studentów.
  • Studenci wielokrotnie podkreślali wdzięczność za wsparcie przy pisaniu prac dyplomowych, wyborze tematów czy rozwiązywaniu wątpliwości.
  • Relacje były opisywane jako partnerskie, życzliwe, sprawiedliwe i motywujące.

4. Zajęcia wyróżniające się szczególną jakością:

  • Część kursów została określona jako wyjątkowo inspirująca — studenci piszą o fascynującej tematyce, świeżym podejściu, nowoczesnych metodach czy twórczych zadaniach.
  • W wielu przypadkach pojawia się stwierdzenie, że prowadzący „zaraża pasją”, „wnosi energię” lub „sprawia, że chce się przychodzić”.

5. Pojedyncze, ujęte łagodnie uwagi krytyczne:

  • Uwagi tego rodzaju są nieliczne, ale pojawiają się w kilku obszarach, tj. organizacji i komunikacji (czasami studenci czuli, że zasady zaliczenia mogłyby być jaśniejsze); tempa i formy zajęć (sporadycznie wskazywano, że materiał bywał realizowany zbyt szybko, czasami prośba o więcej ćwiczeń praktycznych zamiast teorii)
  • W niewielu przypadkach pojawiały się sugestie, że zajęcia mogłyby lepiej odpowiadać na potrzeby grupy, np. bardziej wspierać osoby początkujące.



Data dodania: 19 listopada 2025