W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Analiza ankiet oceny pracowników - Rok akademicki 2024/2025, semestr zimowy

Załącznik nr 1 - Analiza pytań numer 1-6 w kontekście jednostki przy uwzględnieniu ocen indywidualnych prowadzących.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i podlegająca upowszechnieniu
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2024/2025, semestr zimowy


Pytanie 1 - Czy prowadzący zapoznał studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszego spotkania?

Ilość odpowiedzi TAK - 1993
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 121
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 13
Ilość odpowiedzi NIE - 9
suma ważnych odpowiedzi - 2136
średnia ocena - 4,92


Pytanie 2 - Czy zajęcia były realizowane zgodnie z planem zajęć?

Ilość odpowiedzi TAK - 1903
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 203
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 28
Ilość odpowiedzi NIE - 6
suma ważnych odpowiedzi - 2140
średnia ocena - 4,87


Pytanie 3 - Czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany?

Ilość odpowiedzi TAK - 1769
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 285
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 58
Ilość odpowiedzi NIE - 27
suma ważnych odpowiedzi - 2139
średnia ocena - 4,77


Pytanie 4 - Czy prowadzący traktował studentów/doktorantów/uczestników studiów podyplomowych z szacunkiem?

Ilość odpowiedzi TAK - 1979
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 132
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 18
Ilość odpowiedzi NIE - 12
suma ważnych odpowiedzi - 2141
średnia ocena - 4,90


Pytanie 5 - Czy kryteria oceniania były przejrzyste i obiektywne?

Ilość odpowiedzi TAK - 1899
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 193
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 25
Ilość odpowiedzi NIE - 19
suma ważnych odpowiedzi - 2136
średnia ocena - 4,86


Pytanie 6 - Czy polecił(a) by Pan(i) prowadzącego ten przedmiot?

Ilość odpowiedzi TAK - 1808
Ilość odpowiedzi raczej TAK - 218
Ilość odpowiedzi raczej NIE - 57
Ilość odpowiedzi NIE - 38
suma ważnych odpowiedzi - 2121
średnia ocena - 4,79


WNIOSKI

Analiza liczbowa odpowiedzi respondentów pozwala stwierdzić, iż ankietowani bardzo wysoko ocenili poszczególne składowe ocenianych zajęć pracowników Wydziału Humanistycznego:

  • W opinii niemal wszystkich respondentów prowadzący zajęcia zapoznali studentów / doktorantów / uczestników studiów podyplomowych z programem zajęć podczas pierwszych zajęć (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 98,97%),
  • Równie wysoko zostało przez respondentów ocenione realizowanie zajęć zgodnie z planem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 98,41%),
  • Bardzo wysoko ocenione zostało to, czy zajęcia były prowadzone w sposób jasny, zrozumiały i uporządkowany (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 96,03%),
  • Tradycyjnie, bardzo wysoko oceniane zostało to, czy studenci/doktoranci/ uczestnicy studiów podyplomowych traktowani są przez prowadzących z szacunkiem (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 98,60%),
  • Bardzo wysoko zostało ocenione stosowanie przez prowadzących przejrzystych i obiektywnych kryteriów oceniania (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 97,94%),
  • Zdecydowana większość respondentów poleciłaby prowadzącego dany przedmiot (łączna ilość odpowiedzi „TAK” i „raczej TAK” wynosiła 95,52%).
Należy również zaznaczyć, że w każdej z analizowanych składowych nastąpił wzrost procentowy w stosunku do ankiety przeprowadzonej w semestrze zimowym ubiegłego roku akademickiego, tj. 2023/2024.


Załącznik nr 2 - Analiza komentarzy w kontekście jednostki. Komentarze mają charakter otwarty. Zaproponowane przez ankietowanych uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian należy wypisać i wyeksponować w protokole opracowania kwestionariuszy ankiet.

Analiza zbiorcza jednostki – obowiązkowa i upowszechniana
Wydział Humanistyczny – rok akademicki 2024/2025, semestr zimowy


Pytanie 7- Prosimy o dodatkowe uwagi i spostrzeżenia oraz propozycje zmian dotyczące ocenianych zajęć i prowadzącego


WNIOSKI

1. Ogólne wrażenia studentów

  • Przeważająca część opinii ma charakter bardzo pozytywny — studenci wysoko oceniali zaangażowanie, kulturę osobistą i życzliwość prowadzących.
  • W wielu komentarzach podkreślano profesjonalizm, pasję i wysokie kompetencje merytoryczne kadry.
  • Studenci doceniali atmosferę zajęć — przyjazną, motywującą, sprzyjającą zadawaniu pytań i aktywnemu udziałowi.

2. Styl prowadzenia zajęć i jakość dydaktyczna

  • Bardzo częste były pochwały za jasne i przystępne tłumaczenie materiału, dobre przygotowanie merytoryczne, ciekawie dobrane przykłady, materiały i prezentacje, różnorodność form pracy (dyskusje, prace praktyczne, projekty, analiza tekstów, zadania kreatywne), prowadzenie zajęć w sposób angażujący oraz zrozumiały.
  • Wiele grup podkreślało, że zajęcia były inspirujące, rozszerzały horyzonty i realnie rozwijały konkretne kompetencje: językowe, analityczne, badawcze, komunikacyjne czy zawodowe.

3. Relacja prowadzący–student:

  • Pojawia się bardzo dużo komentarzy o życzliwości, otwartości na problemy studentów, indywidualnym podejściu, wsparciu w trudnościach i motywowaniu do pracy, sprawiedliwości oceniania, budowaniu atmosfery bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku.
  • W kilku przypadkach studenci wyrażali wdzięczność za pomoc w praktykach, wsparcie promotorów czy pomoc w przygotowaniu prac dyplomowych.

4. Elementy szczególnie doceniane:

  • Zajęcia prowadzone w całości lub częściowo w językach obcych, które realnie zwiększały kompetencje komunikacyjne.
  • Duże zaangażowanie w pokazywanie praktycznego wymiaru omawianych zagadnień (np. wizyty w instytucjach, analiza realnych case studies, projekty).
  • Umiejętność tworzenia dynamicznych, różnorodnych zajęć, które studenci oceniali jako „najciekawsze w semestrze”.
  • Życzliwa i rzeczowa postawa prowadzących wobec osób z indywidualną organizacją studiów.

5. Sugestie i potrzeby wyrażone przez studentów:

  • W pojedynczych przypadkach studenci sygnalizowali potrzebę: bardziej uporządkowanej struktury zajęć, większego udziału praktyki, aktualizacji części treści w kierunku nowych
    narzędzi, metod i technologii, wprowadzenia większej liczby zajęć w pracowniach komputerowych lub pracy warsztatowej.
  • Uwagi te mają charakter incydentalny i konstruktywny – studenci zwykle podkreślają, że nawet przy wskazywanych trudnościach prowadzący byli życzliwi i zaangażowani.



Data dodania: 19 listopada 2025