Dla kandydatów - kierunki studiów - Dziennikarstwo i kultura mediów - studia drugiego stopnia
Dla kandydatów - kierunki studiów - Dziennikarstwo i kultura mediów
Dziennikarstwo i kultura mediów - studia drugiego stopnia, wyższe zawodowe
Dostępne specjalności na studiach II stopnia:
- dziennikarstwo prasowe i radiowe
- rzecznik prasowy i specjalista PR
- edytorsko-redaktorska
Celem studiów II stopnia na kierunku dziennikarstwo i kultura mediów jest wykształcenie absolwenta, który ma wszechstronne przygotowanie do pracy w mediach, instytucjach kultury, różnego rodzaju przedsiębiorstwach posiadających działy PR i zajmujących się budowaniem wizerunku oraz zarządzaniem informacją. Na zajęciach student zdobywa wiedzę z obszaru teorii mediów i komunikowania masowego, a w ramach poszczególnych specjalności przygotowuje się do wykonywania zawodu dziennikarza i specjalisty PR. Pozyskane na zajęciach kompetencje umożliwiają absolwentowi pracę w mediach, biurach promocji i public relations; reklamie a także w ośrodkach kulturalnych i placówkach samorządowych.
Studenci przygotowują się do pracy w zawodzie pod kierunkiem doświadczonych dziennikarzy mediów lokalnych, współpracujących z Uniwersytetem.
Absolwent specjalności: rzecznik prasowy i specjalista PR rozporządza wiedzą pozwalającą na zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz kulturowych zachodzących we współczesnym świecie zarówno na poziomie globalnym, jak też regionalnym i lokalnym. Posiada kwalifikacje i doświadczenie z zakresu nawiązywania kontaktów medialnych i instytucjonalnych, jest zatem w stanie reprezentować instytucje bądź organizacje oraz odpowiedzialnie i kompetentnie zarządzać informacjami, które przedostają się do mediów. Jako przedstawiciel public relations potrafi wybrać skuteczne strategie kontaktu z mediami. Czyni to zarówno poprzez organizację konferencji, wydarzeń medialnych, kontakt z dziennikarzami, eventy, jak i redagowanie określonego typu tekstów. Umie również działać w ramach postępowania w tzw. sytuacjach kryzysowych.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w: administracji publicznej, biurach rzecznika prasowego, sztabach wyborczych, sektorze medialnym, agencjach reklamowych i promocyjnych, agencjach public relations, biurach politycznych i organizacjach pozarządowych, komórkach PR małych i średnich firm, instytucjach europejskich.
Absolwent specjalności: dziennikarstwo prasowe i radiowe posiada kompetencje potrzebne do pracy w środkach masowego przekazu, sektorze publicznym, jak również w instytucjach kulturalnych. Dysponuje umiejętnościami planowania strategicznego, które może wykorzystać w różnego rodzaju organizacjach. Posiada umiejętność interpretowania zjawisk politycznych, społecznych i kulturowych, budować strategię komunikacyjną, markę bądź wizerunek wybranej instytucji itp.
Absolwent specjalności edytorsko-redaktorskiej jest przygotowany do pracy w wydawnictwach oraz redakcjach czasopism. W trakcie zajęć i praktyk zawodowych nabywa umiejętności merytorycznego i komputerowego przygotowania publikacji (opanowanie edytorów tekstu, podstaw typografii, zasad elektronicznego składania tekstu).
Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w: środkach masowego przekazu, redakcjach radia i telewizji, sektorze publicznym, organizacjach non-profit, działach promocji małych i średnich przedsiębiorstw, działach promocji różnych instytucji, redakcjach czasopism.
Ponadto wszyscy absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia.